l   Praha - Louny - Chomutov

Novinky

Dálnice D7

Rozšíření obchvatu Loun na čtyři pruhy nebude mít vliv na přírodu

15. 10. 2017

Plánované rozšíření obchvatu Loun nebude mít zásadní vliv na přírodu. Vybudování dalších dvou pruhů na zhruba šestikilometrovém úseku D7 má zvýšit kapacitu silnice a bezpečnost provozu v místě častých vážných dopravních nehod.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem stavby, má už pro daný úsek platné územní rozhodnutí. Stavaři by mohli s pracemi začít příští rok, předpokládaná doba výstavby je 2,5 roku. Petr Vacek z úseku výstavby chomutovské pobočky ŘSD nedávno ČTK řekl, že kompletně má být dálnice dokončena v roce 2023.

Nedokončená trasa D7 (dříve R7) u Loun se před rokem nedostala mezi prioritní stavby, na které Česko žádalo výjimku u EU. Pro čerpání evropských dotací je totiž podmínkou takzvaná EIA. Evropská komise neuznává u staveb, které ještě nebyly zahájeny, dokumenty starší patnácti let. Česká vláda vyjednala výjimku pro deset úseků silnic, z nichž žádný nebyl na D7.

Nová EIA tak je podmínkou pro zahájení prací u Loun. Obchvat je nyní pouze dvouproudý a kapacitně nestačí. Silnice slouží nejen jako spojnice Prahy, Loun, Chomutova a státní hranice s Německem, ale také pro obsluhu průmyslových zón, z nichž největší je Triangle u Žatce.

Posudek řešil dopady stavby na životní prostředí i kvalitu života a podmínky stavby. Další dva pruhy budou kopírovat silnici I/7, délka trasy je 6130 metrů. V posudku se připomíná, že úsek už byl v minulosti připraven včetně výkupu pozemků. Kromě stavby nových pruhů se bude rekonstruovat současná silnice I/7.

Obchvat
Loun navazuje na obchvat D7 u Postoloprt, který se začal stavět před rokem, a z opačné strany na obchvat u Chlumčan, ten se teprve připravuje. U Chlumčan půjde o nový úsek mimo současnou silnici.

Nejvíc práce čeká ŘSD na úseku od hranice Ústeckého a Středočeského kraje po Slaný. Kompletně by D7 měla být hotová v roce 2023. Dostavba D7 má podle ŘSD stát zhruba deset miliard korun.

Dosud jsou čtyři pruhy mezi Prahou a Slaným a Chomutovem a Bitozevsí. Ústecký kraj považuje dostavbu D7 za prioritu mimo jiné kvůli průmyslové zóně Triangle. Místní politici poukazují také na množství tragických nehod, které policie na I/7 řeší.


Zdroj: ekolist.cz

Obsah těchto webových stránek je tvořen informacemi poskytnutými Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, projekčními, konzultačními a stavebními podnikateli a vlastní činností autorů těchto stránek. Veškerá práva majitelů autorských práv jsou vyhrazena. Veškeré informace v podobě fotografií, animací, vizualizací, filmových materiálů a textů uveřejněných na této webové prezentaci jsou povoleny pouze pro domácí použití. Toto omezení vylučuje použití těchto informací k jakékoliv veřejné produkci, televiznímu šíření, výrobě kopií, pronájmu, půjčování, prodeji neoprávněnými osobami apod. Porušování autorského práva je trestným činem, za který může být pachatel potrestán trestem odnětí svobody v trvání až 5 let a peněžitým trestem do výše 5.000.000,- Kč.

Pokud má jakákoliv právnická nebo fyzická osoba zájem o použití těchto informací jiným než povoleným způsobem, je povinna oficiálně zažádat o souhlas majitele autorských práv, tj. ŘSD ČR na e-mailovou adresu posta@rsd.cz
© 2016 Ředitelství silnic a dálnic ČR