l   Praha - Louny - Chomutov

Novinky

Dálnice D7

D7 má být hotová do šesti let

5. 12. 2018

Dokončení dálnice D7 z Prahy přes Louny a Chomutov do Německa je prioritou Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) mezi silničními stavbami v Ústeckém kraji pro nejbližší roky. V polovině příštího roku začne stavba obchvatu u Panenského Týnce a ke konci roku obchvatu Loun. „Po celé čtyřproudé komunikaci se řidiči projedou v roce 2024, pokud nenastanou nějaké komplikace,“ uvedl koordinátor stavby D7 za ŘSD Václav Marvan.

            Silnice představuje důležitou spojnici Prahy s průmyslovou aglomerací kolem Loun a Chomutova a se Saskem. Na trase leží i strategická průmyslová zóna Triangle. „Dokončení D7 má zelenou, finanční prostředky jsou k dispozici,“ doplnil ředitel úseku výstavby Radek Mátl.

            Naposledy se řidičům otevřel koncem letošního srpna čtyřkilometrový úsek u Postoloprt. Stavba měla zpoždění, protože bylo nutné mimo jiné zbourat už téměř postavený nadjezd. „U stavby obchvatu Panenského Týnce finišují výkupy pozemků, čekáme na poslední stavební povolení z pěti požadovaných. Výběrové řízení na zhotovitele by mohlo být na začátku příštího roku, se zahájením stavby počítáme v polovině roku,“ upřesnil Václav Marvan.

            Hned vzápětí má začít další etapa, rozšíření obchvatu Loun. Soutěž na dodavatele vyhlásí ŘSD zřejmě na jaře, s přípravnými pracemi na stavbě se počítá ke konci roku 2019.

            Třetí nejbližší stavbou na D7 na území kraje bude obchvat Chlumčan, jehož stavbu plánuje investor na rok 2020. Nejsložitější pak bude podle ŘSD poslední stavba na D7 v Ústeckém kraji, obchvat Postoloprt, s jeho uvedením do provozu se počítá v roce 2024. Další dva nedokončené úseky leží ve Středočeském kraji a jeden na hranici obou regionů. I ty by měly být připraveny k zahájení provozu do roku 2024.

Přes 2 miliardy do dalších silnic

Kromě dálnice D7 má ŘSD v kraji v investičním plánu další práce i na silnicích I. třídy. Celkově se letos podle ředitele chomutovské správy ŘSD Martina Vidimského na provoz a údržbu v kraji vyčerpá 950 a na investiční výstavbu 600 až 650 milionů korun. „Na tento i příští rok se tak pohybujeme vždy okolo 1,6 miliardy korun do silnic v kraji,“ uvedl Vidimský. Náklady na silnice II. a III. třídy hradí kraj. Letos rozdělil zhruba miliardu. „Věříme,že podobně by to mohlo být i příští rok. Do návrhu rozpočtu kraje šlo na silnice 300 milionů, věříme, že totéž se podaří získat od státu, a vedle toho jsou tu investiční akce a stavby hrazené z evropských peněz,“ uvedl vedoucí odboru dopravy Jindřich Franěk.

            Přestože částky na opravy silnic v kraji poslední roky rostly, stále je peněz podle Fraňka málo. „Jen na opravu silničních koberců by byla potřeba miliarda, ovšem z oněch 300 milionů je vyhrazeno na tyto akce pouze 100 milionů,“ řekl Franěk.

Obsah těchto webových stránek je tvořen informacemi poskytnutými Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, projekčními, konzultačními a stavebními podnikateli a vlastní činností autorů těchto stránek. Veškerá práva majitelů autorských práv jsou vyhrazena. Veškeré informace v podobě fotografií, animací, vizualizací, filmových materiálů a textů uveřejněných na této webové prezentaci jsou povoleny pouze pro domácí použití. Toto omezení vylučuje použití těchto informací k jakékoliv veřejné produkci, televiznímu šíření, výrobě kopií, pronájmu, půjčování, prodeji neoprávněnými osobami apod. Porušování autorského práva je trestným činem, za který může být pachatel potrestán trestem odnětí svobody v trvání až 5 let a peněžitým trestem do výše 5.000.000,- Kč.

Pokud má jakákoliv právnická nebo fyzická osoba zájem o použití těchto informací jiným než povoleným způsobem, je povinna oficiálně zažádat o souhlas majitele autorských práv, tj. ŘSD ČR na e-mailovou adresu posta@rsd.cz
© 2016 Ředitelství silnic a dálnic ČR